landevej

Landevejscykling i SSIF

SSIF-cykling er en klub, hvor vi lægger vægt på det hyggelige samvær, når vi cykler sammen og når vi sætter cyklen fra os.

Vi har hold, der passer til alle motionister, uanset om man har ambitioner om at blive klar til de store motionsløb eller kun vil bruge træningen til at holde sig i fornuftig form.

• At vi cykler sammen, er vigtigere end konkurrencen om at nå bakkens top først (selvom det selvfølgelig også er sjovt).
  • Der snakkes en del i feltet.
  • Det er okay at sidde på hjul hvis formen ikke er til føringer.
  • Der samles op på bakketoppene.
  • Alle kommer med hjem og ingen efterlades ude på ruten.

Der er ofte nogen, der deltager sammen i motionsløb i Danmark eller udlandet, f.eks Coast to Coast, La Marmotte Hærvejsløbet, Danmarks Højeste og Tour de Femme

Der er flere år blevet arrangeret fællestur til Mallorca og Alicante.

Der arrangeres foredrag, værkstedsaftner mv.

Hvordan kommer jeg i gang

Hvis du ikke er vant til at cykle i en gruppe, eller du bare vil stille og roligt i gang med landevejscykling, så sørger vi for en god introduktion til sporten.

Vi laver typisk introduktion til nye medlemmer under de første forårstræninger.

Her er der også mulighed for at være med et par gange på din almindelige cykel, inden du tager beslutning om indmeldelse i klub og køb af cykel.

Se mere under menupunktet Intro til medlemmer

Er du allerede en erfaren motionscyklist og klar til at hoppe direkte ind på hold 1, 2 eller 3, så får du træningstider ved henvendelse til

Ejnar Bryld 2014 2380 – eb@ejnar-bryld.dk

Lars Johansen 5191 1351 – lars@ljohansen.dk

For alle hold kan du tilmelde dig “sms og e-mail om landevejscykling” under medlemskab, så modtager du meddelelser om træning og eventuel aflysning eller ændring af træning.

Kalender cykling