Intro til nye medlemmer

Under de første forårstræninger tilbyder vi nye medlemmer et introduktionskursus. Kurset foregår typisk på Hold 3.

Hvis du ikke er vant til at cykle i en gruppe, eller du bare vil stille og roligt i gang med landevejscykling, så er introduktionskurset en god m¨de at lære sporten på.

Her er der også mulighed for at være med et par gange på en almindelig letvægtscykel, inden du tager beslutning om indmeldelse i klub og køb af racercykel.

På introduktionskurset kan du forvente at:

• Vi følges ad som hold hele vejen og hjælper hinanden. “Ud sammen, hjem sammen”
  • Du lærer teknikken og kommunikationen ved kørsel i hold og fornøjelsen ved at “ligge på hjul”
  • Sikkerheden er i højsædet, du lærer at passe på dig selv og holdkammeraterne.
  • Det skal være sjovt og hyggeligt, ingen presses ud over grænsen for ydeevne.
  • Du kan få råd om valg og vedligeholdelse af cykel og udstyr

Når introduktionskurset er gennemført beslutter du hvilket hold, du vil fortsætte på. Hold 1, 2, eller 3 (Læs mere om disse hold HER)

Vil du vide mere om introduktionskurset, så kontakt en af os fra cykeludvalget.

Kalender cykling